Tori

Yli miljoona suomalaista käy Torissa kuukausittain

Tori.fi on Suomen suurin kuluttajien välinen kauppapaikka verkossa. Torissa ostetaan ja myydään kaikenlaista tavaraa: huonekaluja, harrastusvälineitä, autoja ja asuntoja.

Yli miljoona suomalaista käyttää Toria joka kuukausi. Käyttäjistä kolmasosa on lapsiperheitä, ja suurin yksittäinen käyttäjäryhmä ovat keskituloiset, kahden hengen taloudessa asuvat yli 35-vuotiaat. Tori sijoittuu sivulatauksien määrässä suomalaisten nettisivustojen top-3:en heti iltapäivälehtien jälkeen.

Toriin jätettiin vuonna 2016 yhteensä melkein 9 miljoonaa ilmoitusta. Määrä kasvoi 24 prosenttia vuoteen 2015 verrattuna. Vahvaa kasvua oli muun muassa autoilmoituksissa, joissa viime vuonna jätettiin noin 370 000 kappaletta, joista yksityisten käyttäjien jättämiä autoilmoituksia oli 150 000. Suosituimpia kategorioita ovat yhä koti ja asuminen sekä vaatteet ja kengät.

Torissa ostetaan, myydään ja viihdytään ajasta ja paikasta riippumatta, sillä palveluun tullaan yhä useammin älypuhelimista. Jo puolet selailusta ja ilmoitusten jättämisestä tapahtuu älypuhelimella tai tabletilla. Erityisesti mobiilikäytön suosioon on vaikuttanut Torin iOS- ja Android-sovellukset, joiden kautta tapahtui vuoden 2016 lopussa jo viidesosa kaikesta Torin käytöstä. Joulukuussa 2016 Torin mobiilisovelluksia käytti päivittäin 55 000 ihmistä.

Torin maksuton kauppapaikka sopii koko perheelle, sillä moderoimme ilmoituksia. Tiivis yhteistyö viranomaisten kanssa auttaa ehkäisemään huijauksia. Tori toimii sekä verkkoselaimilla että älypuhelinsovelluksilla (Apple iOS, Android, Windows Phone).

Mainostajille Tori tarjoaa väylän tavoittaa kuluttajia siinä hetkessä, kun he ovat aktiivisesti etsimässä ja hankkimassa tietyn kategorian tuotteita.

Tori.fi kuuluu kansainväliseen Schibsted Media Groupiin.

 

Tori lukuina 2016

Tori 2016 luvut

Tori – kiertotalouden tärkeä ratas

Suomalaisten kuluttaminen on muuttunut radikaalisti. Käytettyä ei enää osteta pelkästään rahapulassa tai ekologisista syistä. Hybridikuluttaminen eli uuden ja käytetyn tavaran yhdistely on yhä useammalle arkipäivää.

Torilla on keskeinen rooli tavaran elinkaaren kasvattajana ja kiertotalouden edistäjänä. Verkon ansiosta tarpeeton tavara on helppo laittaa kiertoon, ja laadukas käytetty vaihtaa omistajaa nopeasti. Kuluttajien välinen kauppa näkyy jo myös kansantalouden tasolla: Torin myynti-ilmoitusten pyyntihintojen summa mitataan vuositasolla miljardeissa euroissa.

Tori_Mediakortti_20130206

Hybridikuluttajat ovat kiinnostavia myös mainostajalle. Esimerkiksi Torista käytettyä autoa etsivä saattaa hyvinkin olla kiinnostunut uusista renkaista, tai lapsille suksia ostava uusista monoista.

 

Torin arvot

Suoraselkäisyys ja läpinäkyvyys

Luottamus

Usko mahdottomaan

Oikea asenne

Yhdessä tekeminen

Erilaisuuden arvostaminen






Torin blogikirjoitukset sähköpostiin