Tori.fi on Suomen vilkkain C2C-kauppapaikka ja kasvussa koko ajan.

Uuden auton ostajat tavoittaa koko Torista

Täyden palvelun autokauppaketju Autokeskus on löytänyt Torista itselleen oivan median. Uusien autojen rekisteröintitietojen perusteella tärkein ostajapersoona on yli 50-vuotias mies. Heidänlaisensa puolestaan ovat merkittävä käyttäjäprofiili Torissa. Jo käyttäjätutkimuksen perusteella ”torittajista” tiedetään, että 91 prosentilla on auto.

 ”Torissa on vilkas auto-osio, jossa olemme tehneet eri automerkkien brändikampanjoita desktopissa ja mobiilissa. Tavoitteena olla top of mindissa autonostohetkellä. Kaikkein parhaat tulokset saavutimme, kun huomioimme mainonnassa koko supersuositun Torin ja sen vahvuudet. Herättelimme kevään autokuumetta Torin etusivun Ford C-Max –tarjouksella ja koeajon varausmahdollisuudella Konalan Autokeskukseen”, markkinointisuunnittelija Minna Varpalahti selostaa.

Minna ja Torin mediamyynnin Jessica Eklöf olivat käyneet läpi uusien autojen ostofunnelin, ja valitsivat ratkaisun, jossa ei rajoituta vain autokategoriaan. Torin mainonnanhallintajärjestelmällä voidaan tavoittaa kaikki autoilusta kiinnostuneet henkilöt läpi sivuston ja kohdentaa haluttua mainontaa heille.

”Mielenkiintoinen kokeilu osoitti, että ostohaluiset tavoittaa muualtakin kuin vain samanaiheisesta kategoriasta. Koko Toria käyttämällä pystyimme tavoittamaan myös uusista autoista kiinnostuneet henkilöt”, sanoo Minna Varpalahti.

Konversiopiste koeajovaraukseen on varsin vaativa kampanjamittari. Auton koeajolla käyvä on nimittäin jo hyvin lähellä auton ostoa. ”Se omasta lapsuudesta tuttu autokauppojen kiertely viikonloppuviihteenä on jo siirtynyt nettiin. Nykyään autoliikkeeseen koeajolle tullessa on selattu värejä ja varusteita ja muiden ihmisten kokemuksia automerkistä ja mallista laajaltikin. Auton ostopäätös on iso päätös, ja koeajolla sitten ratkaisee tuntuma vaihteistoon ja ohjaamoon”, Minna Varpalahti kuvailee.

Autoalan mediamixissa printti on edelleen vahva, sillä uusia autoja ostavissa ikäryhmissä lehtiä luetaan yleisesti vielä paljon. Minna Varpalahden mukaan myös suorakirjeet ovat yhä varsin toimivia. Televisiolla ja radiolla on roolinsa pari kertaa vuodessa vauhdittamassa isoja myymälätapahtumia.

”Siirtymä digiin on kuitenkin menossa. Esimerkiksi päivän lehden printtimainoksesta ohjaamme kiinnostuneita siirtymään nettisivuillemme, joilla monimerkkitalon on paljon helpompi esittää eri hinta- ja mallitiedot”, Minna Varpalahti perustelee Autokeskuksen mediamixiä.

Autokeskus aikoo jatkaa tuloksellista yhteistyötä Torin kanssa ja kokeilla tulevaisuudessakin eri ratkaisuja, kohdennuksia ja formaatteja. “Tietenkin olemme siellä, missä meistä kiinnostuneet asiakkaatkin ovat. Tämä onnistuminen rohkaisee etsimään mediamixiin muutakin kuin autoportaaleja, jotta tavoittaisimme juuri uusista ja kalliimmista autoista kiinnostuneita ihmisiä”, hän sanoo.

 

Lisätietoja

Jessica Eklöf
puh. 040 751 8841
jessicae@tori.fi