Tori.fi on Suomen vilkkain C2C-kauppapaikka ja kasvussa koko ajan.

Yhteistyöllä huikeisiin tuloksiin – Sotka tavoittaa ostohaluiset Torissa

Sisustus- ja huonekalukauppaketju Sotka on löytänyt Torista itselleen oivan median. Suomalaiset sisustavat yleensä tarvelähtöisesti ­– juuri se näkökulma onkin toiminut Torissa.

“Demografiatiedot käyttäjäkunnasta vakuuttivat, että kokeilu Torissa voisi kannattaa, samoin kohdennusmahdollisuudet meidän asiakasryhmien kaltaisille kävijöille. Saamme tavoitettua asiakkaat, jotka ovat lähtökohtaisesti lähempänä ostopäätöstä”, Sotkan verkkokauppapäällikkö Jani Paananen perustelee.

Sotkalaiset ovat kokeilleet Torissa useita eri mainosformaatteja ja kategoriakohdennuksia. Avain onnistuneelle yhteistyölle on ollut oikean kohderyhmän tavoittaminen oikealla hetkellä. Tekemistä on kehitetty ja kehitetään edelleen jatkuvassa yhteistyössä.

Materiaaleissa Sotka hyödyntää Torin kontekstia ja puhuttelee kuluttajia ostoputkessa. Voimakkaasti hintaan vetoava viesti on tehonnut kuluttajiin eri huonekalu-kategorioissa. Paananen näkeekin kaksi syytä sille, miksi muihin online-medioihin verrattuna liikenteen laatu Torin mainoskampanjoista on parempaa:

“Torin bannerien kautta tulijat viettävät sivustolla pitempään aikaa ensinnäkin siksi, että tavoitamme kävijöitä, jotka ovat jo etsimässä itselleen uutta tuotetta. Toiseksi meidän inhouse-materiaalintuotantomme on terävämpää ja huomioi kampanjasisällössä myös mediaympäristön”.

Asiakkaiden ostokäyttäytymiselle on tyypillistä vertailla vaihtoehtoja ja hintoja verkossa eri ostopaikkojen kesken ennen myymälään menoa. Kukapa ei haluaisi kokeilla uudella sohvalla istumista ennen valintaa ja ostamista! Sotkan liiketoiminnalle oma 52 myymälän ketju on tärkeä:

“Mainostajat painottavat välillä vähän liikaakin suoraa verkkokauppaa, joko asiakas- tai ostosmäärää. Me tavoittelemme myös sitä, että saamme ihmiset viihtymään ensin Sotkan verkkosivulla ja innostumaan sieltä myymälään ja ammattitaitoisten myyjiemme puheille”, Paananen kertoo.

Hyvistä tuloksista vakuuttuneena Sotka toteutti tänä syksynä Torissa myös isomman kampanjalähdön, jossa kuluttajamassaa puhuteltiin koko Torin etusivua hyödyntävillä houkuttelevilla kampanjatarjouksilla.

“Kokeilimme tällä kertaa isompia mainospintoja kuin ennen. Se oli uutta sekä meille että Torille. Kaupallinen vaikutus kampanjalla oli suuri, ei voi tyytymätön olla”, Jani Paananen myhäilee.

Sotka aikoo jatkaa hedelmällistä yhteistyötä Torin kanssa ja kokeilla tulevaisuudessakin eri ratkaisuja, kohdennuksia ja formaatteja. “Tietenkin olemme siellä, missä meistä kiinnostuneet asiakkaatkin ovat”, Paananen sanoo.

 

Lisätietoja

Elina Rosenlund
elina@tori.fi tai +358 40 834 5566