Tori

Yli 2,1 miljoonaa suomalaista käy Torissa kuukausittain

Tori.fi on Suomen suosituin ja tavoittavin kuluttajien välinen kauppapaikka verkossa. Torissa ostetaan ja myydään kaikenlaista tavaraa: huonekaluja, harrastusvälineitä ja elektroniikkaa, mutta myös autoja ja asuntoja.

Yli 2,1 miljoonaa suomalaista käyttää Toria joka kuukausi. Käyttäjistä kolmasosa on lapsiperheitä, ja suurin yksittäinen käyttäjäryhmä ovat keskituloiset, kahden hengen taloudessa asuvat yli 35-vuotiaat.

Toriin jätettiin vuonna 2017 yhteensä yli 10 miljoonaa ilmoitusta. Määrä kasvoi 12,5 prosenttia vuoteen 2016 verrattuna.  Elokuu oli vuoden aktiivisin kuukausi niin kävijöiden kuin jätettyjen ilmoitusten määrässä mitattuna.

Kauppoja Torissa tehtiin keskimäärin 8278 kappaletta joka päivä. Nopeiten kaupat syntyivät tuoteryhmissä elektroniikka, kodinkoneet sekä lasten polkupyörät.

Vahvaa kasvua oli muun muassa autoilmoituksissa, joissa viime vuonna jätettiin lähes 447 000 kappalettaSuosituimpia kategorioita ovat yhä sisustus ja huonekalut sekä vaatteet ja kengät. Torin GMV (Gross Merchandise Value) oli vuonna 2017 yli 630 miljoonaa euroa.

Torissa ostetaan, myydään ja viihdytään ajasta ja paikasta riippumatta, sillä palveluun tullaan yhä useammin älypuhelimista. Torin iOS- ja Android-sovellusten kautta tapahtui vuoden 2017 lopussa jo neljäsosa kaikesta Torin käytöstä. Vuoden 2017 lopussa Torin mobiilisovelluksia käytti päivittäin yhteensä n. 80 000 ihmistä.

Torin maksuton kauppapaikka sopii koko perheelle, sillä tarkistamme kaikki ilmoitukset ennen niiden julkaisua. Tiivis yhteistyö viranomaisten kanssa auttaa ehkäisemään huijauksia. Tori toimii sekä verkkoselaimilla että älypuhelinsovelluksilla (Apple iOS ja Android).

Mainostajille Tori tarjoaa väylän tavoittaa kuluttajia erilaisten ostopäätösten äärellä.

Tori.fi kuuluu kansainväliseen Schibsted Media Groupiin.

 

Tori – kiertotalouden tärkeä ratas

Suomalaisten kuluttaminen on muuttunut radikaalisti. Käytettyä ei enää osteta pelkästään rahapulassa tai ekologisista syistä. Hybridikuluttaminen eli uuden ja käytetyn tavaran yhdistely on yhä useammalle arkipäivää.

Torilla on keskeinen rooli tavaran elinkaaren kasvattajana ja kiertotalouden edistäjänä. Verkon ansiosta tarpeeton tavara on helppo laittaa kiertoon, ja laadukas käytetty vaihtaa omistajaa nopeasti. Kuluttajien välinen kauppa näkyy jo myös kansantalouden tasolla: Torin myynti-ilmoitusten pyyntihintojen summa mitataan vuositasolla miljardeissa euroissa.

Tori_Mediakortti_20130206

Hybridikuluttajat ovat kiinnostavia myös mainostajalle. Esimerkiksi Torista käytettyä autoa etsivä saattaa hyvinkin olla kiinnostunut uusista renkaista, tai lapsille suksia ostava uusista monoista.

 

 

Torin arvot

Suoraselkäisyys ja läpinäkyvyys

Luottamus

Usko mahdottomaan

Oikea asenne

Yhdessä tekeminen

Erilaisuuden arvostaminen


 

Lisäarvoa tuottava kumppani

Mainonta on pitkäkestoista ja pitkäjänteistä toimintaa, johon tarvitaan kestäviä ja lisäarvoa tuottavia kumppanuuksia. Torille kumppanuudet ovat liiketoiminnan ja kestävän kehityksen ehdoton kivijalka, johon perustamme tekemisemme. Tästä syystä haluamme avata keskustelua kumppanuuksien merkityksestä tuloksekkaalle liiketoiminnalle.

Emme kuitenkaan halua toitottaa totuuksia, vaan ennemmin antaa puheenvuoron eri osapuolille. Kyselimme katsausta varten näkemyksiä meitä inspiroivilta markkinointi- ja media-alan johtajilta. Lue katsauksesta mitkä asiat trendaavat kumppanuuksien kehittämisessä ja johtamisessa lähitulevaisuudessa!
Torin digimainonnan trendikatsaus





Torin blogikirjoitukset sähköpostiin