Tori

2,4 miljoonaa suomalaista käy Torissa kuukausittain

Tori.fi on Suomen suurin ja suosituin kuluttajien välinen kauppapaikka. Torissa ostetaan ja myydään kaikenlaista tavaraa: huonekaluja, harrastusvälineitä ja elektroniikkaa, mutta myös autoja ja asuntoja.

Yli 2,4 miljoonaa suomalaista käyttää Toria kuukausittain. Käyttäjistä kolmasosa on lapsiperheitä, ja suurin yksittäinen käyttäjäryhmä ovat keskituloiset, kahden hengen taloudessa asuvat yli 35-vuotiaat.

Toriin jätettiin vuonna 2018 yhteensä yli 10,3 miljoonaa ilmoitusta.  Ilmoittajat tienasivat Torin kautta viime vuonna yhteensä 626 miljoonaa euroa. Kauppoja tehtiin 3,05 miljoonaa kappaletta. Elokuu oli vuoden aktiivisin kuukausi niin kävijöiden kuin jätettyjen ilmoitusten määrässä mitattuna.

Tori on kasvanut kymmenessä vuodessa keskeiseksi osaksi suomalaista elämänmenoa ja on maan seitsemänneksi vierailluin verkkosivusto. Torissa ostetaan, myydään ja viihdytään ajasta ja paikasta riippumatta, sillä palveluun tullaan yhä useammin älypuhelimista.

Torin maksuton kauppapaikka sopii koko perheelle, sillä tarkistamme kaikki ilmoitukset ennen niiden julkaisua. Tiivis yhteistyö viranomaisten kanssa auttaa ehkäisemään huijauksia. Tori toimii sekä verkkoselaimilla että älypuhelinsovelluksilla (Apple iOS ja Android).

Mainostajille Tori tarjoaa väylän tavoittaa kuluttajia erilaisten ostopäätösten äärellä.

Tori.fi kuuluu kansainväliseen Schibsted Media Groupiin.

 

Tori – kiertotalouden tärkeä ratas

Suomalaisten kuluttaminen on muuttunut radikaalisti. Käytettyä ei enää osteta pelkästään rahapulassa tai ekologisista syistä. Hybridikuluttaminen eli uuden ja käytetyn tavaran yhdistely on yhä useammalle arkipäivää.

Torilla on keskeinen rooli tavaran elinkaaren kasvattajana ja kiertotalouden edistäjänä. Verkon ansiosta tarpeeton tavara on helppo laittaa kiertoon, ja laadukas käytetty vaihtaa omistajaa nopeasti. Kuluttajien välinen kauppa näkyy jo myös kansantalouden tasolla: Torin myynti-ilmoitusten pyyntihintojen summa mitataan vuositasolla miljardeissa euroissa.

Hybridikuluttajat ovat kiinnostavia myös mainostajalle. Esimerkiksi Torista käytettyä autoa etsivä saattaa hyvinkin olla kiinnostunut uusista renkaista, tai lapsille suksia ostava uusista monoista.

 

 

Torin arvot

Sustainable

Trustworthy

Caring

 

 

Lisäarvoa tuottava kumppani

Mainonta on pitkäkestoista ja pitkäjänteistä toimintaa, johon tarvitaan kestäviä ja lisäarvoa tuottavia kumppanuuksia. Torille kumppanuudet ovat liiketoiminnan ja kestävän kehityksen ehdoton kivijalka, johon perustamme tekemisemme. Tästä syystä haluamme avata keskustelua kumppanuuksien merkityksestä tuloksekkaalle liiketoiminnalle.

Emme kuitenkaan halua toitottaa totuuksia, vaan ennemmin antaa puheenvuoron eri osapuolille. Kyselimme katsausta varten näkemyksiä meitä inspiroivilta markkinointi- ja media-alan johtajilta. Lue katsauksesta mitkä asiat trendaavat kumppanuuksien kehittämisessä ja johtamisessa lähitulevaisuudessa!
Torin digimainonnan trendikatsaus