Tori.fi on Suomen vilkkain C2C-kauppapaikka ja kasvussa koko ajan.

Tori.fi selvitti: Suomalaiset alkavat haaveilla kesästä heti alkuvuodesta

Tori.fi:n ensimmäistä kertaa julkaisemasta Toribarometristä selviää yllättävä ilmiö suomalaisten kuluttajien käyttäytymisessä: kesään valmistautuminen alkaa todella varhain. Tyypilliset kesän haaveilukohteet alkavat nostaa suosiotaan Torissa jo helmikuussa.

Haaveilun merkit näkyvät hyvin esimerkiksi kesäisten kulkupelien selailun lisääntymisenä. Näitä ovat muun muassa polkupyörät ja pyöräilytarvikkeet sekä moottoripyörät ja veneet tarvikkeineen.

Yleensä näiden suurin trendipiikki Torissa sijoittuu huhti- tai toukokuuhun, mutta jopa yli puolet kategorioiden ilmoitusten selauksista tehdään selvästi ennen sitä.

”Hiihtolomaviikoille osuu myös toiseksi suurin piikki loma-asuntojen etsinnässä. Silloin tietysti pohjoisen hiihtolomamökit kiinnostavat, mutta myös kesäasuntoja aletaan selvästi katsella jo tosimielessä ja tiedustelusähköposteja lähetetään ahkerasti”, Torin Sami Törmä kertoo.

Aikainen liikkeellelähtö näkyy myös kesärenkaissa. Leudoista talvista johtuen moni vaihtoi kesärenkaat viime vuosina jo varsin aikaisin, mutta suurin piikki Torissa oli silti perinteiseen tapaan pääsiäisen tienoilla. Harkinta, haaveilu ja selailu kuitenkin alkoivat nousta kymmeniä prosentteja viikossa jo helmikuussa.

Tori.fi:n ensimmäisen Toribarometrin tilastot pohjaavat vuoden 2015 ensimmäisen neljänneksen tietoihin. Barometri sisältää myös kiinnostavaa tietoa siitä, mitkä asiat kiinnostavat kuluttajia alkutalvesta.

Lataa maksuton Toribarometri tästä!

 

Lisätietoa

Sami Törmä, viestintä ja -markkinointijohtaja
Puh. +358 50 357 8442
storm@tori.fi