Tori.fi on Suomen vilkkain C2C-kauppapaikka ja kasvussa koko ajan.

Kokeilu yllätti ja Torista syntyi kanava Folksamille

Folksam Vahinkovakuutus on kasvava vakuutusyhtiö Suomessa, jonka perinteisesti tuntevat rannikkoseutujemme asukkaat. Folksam hakee aktiivisesti kasvua auto- ja kotivakuutuksilleen koko maasta, mihin digitaalinen media antaa oivasti tukea.

– Vielä pari vuotta sitten teimme brändimainonnalla taloa tunnetuksi, kun nimi oli vaihtunut Aktia vahinkovakuutuksesta Folksamiksi. Nykyään painopiste mediamixissämme on digitaalisessa mediassa, ja taktisessa mainonnassa, jolla tuemme myyntiponnistuksia, kertoo vakuutusyhtiön markkinoinnista vastaava Sofia Paltschik.

Mediatoimisto on yleensä hyvänä asiantuntija-apuna taktisten kampanjoiden suunnittelussa. Torin Sofia Paltschik kuitenkin löysi autovakuutusten markkinointikanavaksi itse.

– Teimme ensin kolmen kuukauden pilotin Torin autopalstoilla ja eräässä toisessa autokaupan nettipalvelussa. Yllätyin, kuinka hyvin Tori toimi! Se on meille kaupallisesti tärkein digimedia autovakuutuksissa, Paltschik sanoo.

Mainostajat tietävät, että Torin käyttäjät ovat “ostomoodissa”. Folksamin Sofia Paltschik pitää menestyksen reseptinä myös heidän valintaansa välttää bannereita ja sen sijaan esitellä kilpailukykyinen tarjouksensa yhtenä autovakuutuslaskurin linkeistä osto- ja myyntipalstojen yhteydessä.

– Uskon, että linkkinä laskurissa Torin tapaisessa asiayhteydessä käyttäjä luottaa viestiimme enemmän kuin päälleliimatussa bannerissa, Paltschik arvioi.

Digimarkkinoijien yleiset päänsäryn aiheet ovat myös folksamlaisille tuttuja. Ohjelmallinen ostaminen on vielä niin uutta ja eri tuotteiden kohderyhmät niin toisistaan poikkeavia, että tähänastisten kokeilujen perusteella ei vielä ole syntynyt varmaa näppituntumaa menestysreseptistä. Myös markkinoinnin ja myynnin välisissä siiloissa on niissäkin purkamista.

– Vielä on tekemistä digitaalisuuden markkinoinnissa sisäisesti meillä, Sofia Paltschik hymähtää. – Meidän paikalliskonttoreissa arvostetaan oman toimialueen printtimediaa, vaikka paikallista näkyvyyttähän digikin on. Onneksi meidän myyntiväki kyllä tarttuu innokkaasti kaikkiin liideihin, joita heille muun muassa Tori-yhteistyön kautta tuotamme.