Tori.fi on Suomen vilkkain C2C-kauppapaikka ja kasvussa koko ajan.

MM-kultahuuma leviää – mörkötuotteita haetaan nyt Torista useita kertoja per minuutti

Suomalaiset etsivät nyt mörköä sekä torilla että Torissa. Koko Suomen vallanneet jääkiekon MM-kultajuhlat ovat levinneet myös maan suurimpaan kauppapaikkaan Toriin.

Huuman keskiössä olevan mestarijoukkueen kapteenin ”Mörkö” Anttilan innoittamana Torista haetaan tällä hetkellä mörkötuotteita keskimäärin kuudesti per minuutti. Tahti on noususuunnassa. Myös Leijonien fanipaidoilla on tällä hetkellä kova menekki. Suomalaiset eivät siis tapaa nyt ainoastaan torilla vaan myös Torissa.  

Suomi voitti eilen illalla jääkiekon miesten maailmanmestaruuden, ja mestaruusjuhlat näkyvät koko maassa. Innostus näkyy myös Suomen suurimmassa kauppapaikassa Torissa, jossa mörkö-hakusanaa käytetään tällä hetkellä keskimäärin kuudesti joka minuutti. Mörkö on Suomen joukkueen kapteenin Marko Anttilan lempinimi. 

– Mörkö-hakujen tahti on kiihtynyt sunnuntaiaamusta saakka. Tänään aamukahdeksalta tehtyjen hakujen määrä oli kolme hakua minuutissa eli vauhti on tuplaantunut päivän kuluessa. Tahti kiihtyy varmaankin edelleen. Niin huimaa tämä kultahuuma Suomessa on. Valtaisat onnittelut Leijonille loistavasta saavutuksesta! Kaikesta tästä hypestä näkee, kuinka hienosti jääkiekkomenestys yhdistää suomalaisia, Torin kauppapaikkajohtaja Timo Huhtamäki onnittelee.

Tori huomioi huippumenestyksen muuttamalla Tori-logon seuraavien juhlapäivien ajaksi Leijonia onnittelevaksi Torille-logoksi. Logon MM-kultaversio on esillä Torin sosiaalisen median kanavissa.

Toriin on ladattu viime viikon loppupuoliskon ja tämän päivän aikana mörköaiheista tavaraa myyntiin. Tällä hetkellä tarjolla on eniten muumimukeja, joissa komeilee suomalaistaiteilija Tove Janssonin luoma ikoninen Mörkö-hahmo. Hurjin hintapyyntö mukista on 1 200 euroa.

 – Huuma selkeästi tiivistyy kapteeni ”Mörkö” Anttilan asemaan. Hän on nyt kansansuosikki. Tässä näkyy samanlaista buumia kuin viime elokuussa Arabian erikoismuumimukin kanssa. Hauskaa, että nytkin nimenomaan muumituote on noussut tässä keskiöön, Huhtamäki sanoo. 

Mörkö-muumimukien menekki on tällä hetkellä kova. Tänään on uutisoitu, että mukit ovat loppuneet muun muassa Helsingin keskustassa sijaitsevasta Stockmann-tavaratalosta.

 Fanipaitoja hamutaan yli 20 kertaa per tunti 

Torin jääkiekkohuuma ei kuitenkaan rajaudu vain ”Mörkö” Anttila -hypeen, vaan lajirekvisiitallakin on kova menekki. 

– Leijonien fanipaitaa on etsitty eilisen ja tämän päivän aikana yli 20 kertaa per tunti. Jääkiekkomaajoukkueen fanipaitoja kohtaan on kyllä jatkuva tasainen kiinnostus, mutta nyt on sekin lähtenyt lentoon. Hakumäärät kolminkertaistuivat tavanomaisesta menneen viikonlopun aikana, Huhtamäki kertoo. 

Torissa on myös muutama myynti-ilmoitus, joissa kerrotaan kaupattavan kapteeni Anttilan käyttämiä varusteita. Mailan hinta on 600 euroa, entisen pelipaidan 300 euroa ja toisen mailan 100 euroa. Kaiken kaikkiaan Torista löytyy tällä hetkellä mörkö-hakusanalla yli 100 ilmoitusta. 

Torissa vierailee kuukausittain keskimäärin 2,4 miljoonaa eri kävijää. Palveluun ladattiin vuodessa yli 10,3 miljoonaa ilmoitusta ja siellä vierailtiin viime vuonna yhteensä 270 miljoonaa kertaa. 

Lisätietoja:
Timo Huhtamäki
Tori.fi, kauppapaikkajohtaja