Tori.fi on Suomen vilkkain C2C-kauppapaikka ja kasvussa koko ajan.

Nextory tutuksi suomalaisille – kampanjatavoite ylitettiin moninkertaisesti

Tori on suomalaisille tuttu ja turvallinen brändi, ja tunnetusti koko kansan kauppapaikka. Tähän pohjaten ruotsalaislähtöinen e- ja äänikirjapalvelu Nextory lähti kasvattamaan tunnettuuttaan ja latausmääriään Suomen markkinalla juuri Torin kauppapaikassa. Päämääränä oli tavoittaa suomalaiset kuluttajat turvalliseksi kokemassaan palvelussa kustannustehokkaasti ja erittäin houkuttelevalla viestillä. Saumattomasti toteutettu yhteistyö onnistui yli odotusten ja tavoitteet täyttyivät.

Nextoryn Partnership Manager Amanda Åkerlund innostui yhteistyöstä Torin kanssa muiden yritysten jakamien menestystarinoiden myötä. Nextoryn haasteena on aiemmissa kampanjoissa ollut vanhemman ikäpolven tavoittaminen muiden medioiden kautta. Myös tunnettuuden rakentaminen Suomen markkinalla on Nextorylle prioriteetti. “Olin innokas kokeilemaan kuinka Tori toimii mediana ja “suosittelijana” Nextory-sovelluksen kaltaisen palvelun lataamiselle”, Åkerlund taustoittaa.

Koko kansan tietoisuuteen kustannustehokkaasti

Torissa vierailee 2,7 miljoonaa kävijää kuukaudessa. Tori-yhteistyössä Nextoryn tavoitteena oli tavoittaa suomalaiset läpi maan kustannustehokkaasti kaikissa ikäluokissa, kasvattaa tunnettuutta vahvasti kilpaillulla toimialalla sekä kartuttaa Nextoryn tilaajamäärää Suomessa. Åkerlund uumoili, että “koko kansalle tuttu ja turvallinen kauppapaikka voisi olla hedelmällinen maaperä tehdä Nextory suomalaisille tutuksi sekä toivottaa uudet potentiaaliset tilaajat tervetulleeksi”.

Avoin yhteistyö on avain menestykseen

Tori oli Nextorylle mediana ja kumppanina uusi, joten yhteistyön toteutusta hiottiin yhdessä pitkään. Yhteistyön perustaksi valittiin tavoittava ja kustannustehokas bannerimainonta läpi Torin. Kampanjaviestinä varioitiin kahta (2) houkuttelevaa ja yhtäläistä mutta eri sanoin ilmaistua kehotetta, joiden toimivuutta testattiin ja optimoitiin kampanjan edetessä: 

  • “Torittaja, kokeile Nextorya 6 viikkoa ilmaiseksi!” 
  • “Torittaja, kokeile Nextorya 45 päivää ilmaiseksi!”

Näkyvyys Suomen vihreimmässä mediassa toi kampanjaan lisäarvoa ja se nosti Nextoryn esille vastuullisuuden viitekehyksessä siinä hetkessä, kun kuluttajat ovat tekemässä kestäviä kulutuspäätöksiä.

Tavoite saavutettiin latausmäärän suhteen moninkertaisesti

“Yhteistyö sujui joustavasti ja olen todella tyytyväinen kampanjan tuloksiin niin näkyvyyden, tunnettuuden kuin latausmäärien suhteen. Tunsin, että asiakkaana olen Torille aidosti tärkeä, turvallisissa käsissä, ja Tori teki kaikkensa Nextoryn asettamien tavoitteiden saavuttamiseksi, ja kampanja onnistui kokonaisuutena yli odotusten”, Åkerlund kiittelee.

Nextory

Tukholmassa vuonna 2015 perustettu Nextory on yksi Pohjoismaiden suurimmista e- ja äänikirjojen tilauspalveluista. Suomessa Nextory aloitti toimintansa syksyllä 2018. Nextoryn päämääränä on tuoda kirjat aiempaa helpommin yhä useampien saataville. Nextoryssa suosikkikirjat ovat aina käden ulottuvilla.

Lisätietoja:

Jessica Eklöf
jessicae@tori.fi
0407518841