Tori.fi on Suomen vilkkain C2C-kauppapaikka ja kasvussa koko ajan.

SATO täyttää myyntifunnelia Torissa

75-vuotias Sato on maamme johtavia asuntosijoitusyhtiöitä – ja aktiivinen vuokra- ja omistuskotiensa markkinoija myös Tori.fi:ssä.

”Vuokra-asumisesta kiinnostuneita suomalaisia on vain miljoona”, muistuttaa Saton markkinointipäällikkö Laine Spellman. ”Taustalla on joko arvopohjalta valittu vuokra-asuminen tai elämäntilanteen muutoskohtaan, kuten työpaikan vaihtoon, opiskelujen aloitukseen tai perhekoon muutokseen, liittyvä valinta etsiä juuri vuokra-asuntoa”, hän tarkentaa.

Koko asumisala on siirtänyt osan markkinoinnistaan printistä verkkomediaan. Sato käyttää perinteisesti sanomalehtiä enää Turun, Tampereen ja Oulun seuduilla.

”Pääkaupunkiseudulla lehtivaihtoehtoja on niin monta, ettei printti ole enää kustannustehokasta tavoittamiseen. Nopeus puhuu muutenkin digin puolesta. Meille nopeus on avaintekijä, koska vapaiden asuntojemme kanta muuttuu koko ajan, ja ne täytyy saada tarjolle heti. Kaikki taktinen kampanjointimme tehdäänkin digissä”, Laine Spellman avaa Saton mediavalintoja.

Saton ensimmäiset kokeilut Torissa liittyivät juuri taktiseen kampanjointiin mediatoimisto Dagmarin suosituksesta.

”Haemme Torin käyttäjistä puhtaasti liidejä eli myyntisuppilon päähän uusia kontakteja. Olemme näyttäneet Torissa jopa yksittäisiä vapaita kohteita esimerkiksi Espoon Tapiolassa tai Helsingin Haagassa”, Laine kertoo.

”Kokonaisuutta tarkastellen Tori tuo meille ehdottomasti liidejä mutta myös lisää liikennettä”, Laine Spellman vahvistaa. Uudet asuntohakemukset ovat hyvä mittari kampanjoiden onnistumisesta. Asuntoalan konkariportaalien Oikotien ja Etuoven rinnalla Tori on vakiinnuttanut paikkansa Saton mediapaletissa.

Sato kehittää määrätietoisesti vapaiden asuntojensa markkinointia sosiaalisen median ja ohjelmallisen ostamisen avulla.

”Jos aikaisemmin toimittiin printin ja nettibannerien varassa, nykyään tarvitaan analyyttisyyttä ja tulosten jatkuvaa seurantaa. Emme ehkä ihan vielä kykene esittämään joka kampanjalle ROI:a, mutta osaamme jo ennustaa ja mitata, paljonko kauppaa saavutamme tietyllä panoksella”.

Haastetta siis riittää vasta vuoden Saton markkinoinnista vastanneella Lainella. Hän peräänkuuluttaa mediatoimistoilta ja median edustajilta aktiivista vuoropuhelua asiakkaittensa kanssa.

“Digimainonta muuttuu koko ajan. Mediatoimiston ja median itsensä edustajien on osattava ja jaksettava tarjota meille koko ajan uusia, toimivia juttuja kokeiltavaksi”, Laine Spellman vaatii.

“Digin rinnalla käytämme mm. ulkomainontaa. Se nostaa tunnettuutta ja näyttää parantavan digikampanjoiden konversiota”, hän vinkkaa.