Tori.fi on Suomen vilkkain C2C-kauppapaikka ja kasvussa koko ajan.

Tori.fi jatkoi kasvuaan vuonna 2015 ja nousi autovalikoimassa Suomen ykköseksi

Suomen suosituin verkon kauppapaikka Tori.fi jatkaa vahvaa kasvuaan. Torissa vierailtiin vuonna 2015 yhteensä noin 215 miljoonaa kertaa, ja sivulatauksissa Tori.fi on yksi top-3 suomalaissivustoista. Ilmoitusten määrä kasvoi 38 prosenttia lähes 7,2 miljoonaan.

Toriin jätettiin lähes miljoona auto- ja kulkuvälineilmoitusta, 24 prosenttia edellisvuotta enemmän. Ilmoitusten määrän kasvu oli kiivainta kodin ja asumisen piiriin kuuluvissa tuotteissa, joihin liittyviä ilmoituksia jätettiin 4,3 miljoonaa. Elektroniikkailmoittelu kasvoi 40 prosenttia, urheilun ja vapaa-ajan tuotteissa kasvu oli 37 prosenttia.

“Suomalaisten autokuume on siirtynyt verkkoon ja näkyy selvästi Torissa. Viime vuonna tavoitteenamme oli kasvattaa valikoimamme Suomen laajimmaksi, ja siinä myös onnistuimme. Valikoimassa on sekä autoliikkeiden että yksityisten ihmisten myymiä autoja kesäpeleistä aina luksusmerkkeihin”, Torin varatoimitusjohtaja Juha Meronen sanoo.

Torissa ostetaan, myydään ja viihdytään ajasta ja paikasta riippumatta, sillä palveluun tultiin yhä useammin älypuhelimilla. Mobiilikäyttö kasvoi lähes 90 prosenttia ja tablettikäyttökin yli 40 prosenttia. Sivulatauksista mobiililaitteilla tehtiin kolmannes ja pöytätietokoneilla puolet, kun viime vuonna pöytätietokoneiden osuus oli vielä 63 prosenttia.

“Torin mobiilisovellusten valtava suosio kielii selvästi, että kaikenikäiset suomalaiset hoitavat nyt asioita luontevasti älypuhelimilla, ja niillä myös viihdytään Torissa miltei tuplasti pidempään”, Meronen sanoo.

Vertaiskaupasta valtavirtaa

Kaupan liiton mukaan vertaiskauppa on kasvanut miljardiluokkaan, ja samalla torittamisesta on tullut koko kansan puuhaa. Vertaiskauppa ei ole tilapäinen muoti-ilmiö, vaan siitä on tullut pysyvä osa tämän päivän kulutuskäyttäytymistä, jossa uutta ja vanhaa ostetaan fiksusti tilanteesta ja tarpeista riippuen.

“Palvelussamme vierailee viikoittain lähes 700 000 suomalaista kaikista ikäluokista ja Suomen kolkista. He ovat hybridikuluttajia, jotka valitsevat kauppapaikan tarpeen mukaan. Meiltä löytyy kaikkea kaivinkoneista lastenvaunun sisaristuimiin ja mopoautoista Mersuihin. Ehkäpä juuri sen vuoksi yhä useampi katsoo ensin Torista”, Meronen kertoo.

Torin lisäksi Schibsted Media Groupin muut palvelut täydentävät tarjontaa suomalaisille digikuluttajille. Näitä kumppaneita ovat kulutusluottojen vertailupalvelu Lendo.fi, hintavertailupalvelu Hintaopas.fi sekä kuluttajille etuja ja alennuksia tarjoava Let’s Deal.

Infograafi vuosi 2015

Torin vuoden 2015 avainluvut:

Suosituimmat tuoteryhmät

  • koti ja asuminen: 4,3 miljoonaa ilmoitusta
  • urheilu ja vapaa-aika: 1,3 miljoonaa ilmoitusta
  • autot ja kulkuneuvot: 0,9 miljoonaa ilmoitusta

Suosituimmat automerkit

  • eniten ilmoituksia: 1. Volkswagen 2.Toyota 3. Ford
  • eniten hakuja: 1. Volvo 2. BMW  3. Ford

Jätettyjä ilmoituksia keskimäärin päivässtuoteryhmittäin

  • 350 vaihtoautoa
  • 60 mopoa
  • 50 maastopyörää
  • 270 asuntoa tai taloa
  • yli 50 kesämökkiä
  • 1 100 lasten vaatetta
  • 260 pelikonsolia tai konsolipeliä
  • 9 hevosta tai ponia
  • 10 kaivinkonetta

Lisätietoja

Juha Meronen, varatoimitusjohtaja

Sami Törmä, viestintä ja -markkinointijohtaja