Tori.fi on Suomen vilkkain C2C-kauppapaikka ja kasvussa koko ajan.

Tori.fi:ssä on haettu tänään Lidlin lenkkareita 70 000 kertaa

Trendikenkien hinta on tällä hetkellä keskimäärin 120 euroa

Suomen vallannut villitys Lidlin lenkkareita kohtaan näkyy myös Tori.fi:ssä. Kenkiä on haettu Tori.fi:stä tänään jo noin 70 000 kertaa. Kengät tulivat Lidliltä myyntiin verkossa keskiyöllä ja myymälöissä aamukahdeksalta. Ne myytiin loppuun pikavauhtia. Lidlissä hinta oli 14,90 euroa, Tori.fi:ssä keskihinta on tällä hetkellä 120 euroa. Villitys on nostanut koko kauppapaikan tuotehakujen määrän 20 prosenttia tavanomaista huhtikuun arkipäivää suuremmaksi. Suosio voi nousta tänään jopa vuoden 2018 muumimukibuumin mittoihin. Muumin päivä -erikoismukia etsittiin tuolloin Tori.fi:stä vuorokaudessa 250 000 kertaa.

Tori.fi:n tuotehakujen määrä on ollut tänään noin 20 prosenttia suurempi tavanomaiseen huhtikuun lopun arkipäivään verrattuna. Syy siihen on kauppaketju Lidlin lenkkikengät, jotka ovat nousseet villitykseksi.

Lenkkarit tulivat Suomessa myyntiin keskiyöllä Lidlin verkkokauppaan, josta ne myytiin loppuun minuuteissa. Myymälät avautuivat aamukahdeksalta, ja laarit tyhjenivät tehokkaasti. Kenkiä tuli suomalaisiin Lidleihin myyntiin kymmeniä tuhansia.

– Lenkkarien kauppaaminen eteenpäin alkoi jo puoli kahdelta yöllä. Ensimmäinen hinta oli maltillinen, 40 euroa. Nyttemmin keskimääräinen hinta Tori.fi:ssä on noussut noin 120 euroon. Toki moni on hinnoitellut 200 ja 300 euron väliinkin. Myynti-ilmoituksia on ollut noin 300, ja kenkiä on tähän mennessä haettu noin 70 000 kertaa. Myyjän markkinat ovat siis kuumimmillaan nyt, Tori.fi:n markkinointipäällikkö Laura Kuusela kertoo.

Hinta on noussut yli 100 euroa

Lenkkarien hinta Lidlissä oli 14,90 euroa. Lenkkareita kohtaan on nyt nähtävissä samankaltaista innostusta kuin erikoismuumimukia kohtaan vuonna 2018. Tuolloin muumimukia haettiin Tori.fi:stä vuorokauden aikana 250 000 kertaa.

– Torissa vierailee kuukausittain 2,4 miljoonaa yksittäistä kävijää, joten tuollaiset ilmiöt peilautuvat palveluun suoraan. Saa nähdä, yltävätkö Lidlin lenkkarit samoihin lukemiin kuin Muumin päivä -muki. Ainakin alku on ollut kova, Kuusela sanoo.

Lenkkareita haetaan tällä hetkellä kymmenkertaisesti tavanomaisten päivien suosituimpiin hakusanoihin verrattuna. Etsiminen Tori.fi:stä alkoi jo eilen hyvän aikaa ennen puoltayötä.

– Toistaiseksi suurin piikki on ollut aamulla kello 11.00–12.00, jolloin lenkkareita etsittiin liki 20 000 kertaa. Eli innostus on vain kasvanut päivän aikana, Kuusela toteaa.

Vaatteet ja kengät on huonekalujen ja sisustuksen jälkeen kauppapaikan suosituin tuotekategoria ja Tori.fi:n käyttäjämäärät ovat olleet tänä vuonna ennätyksellisen suuret, mutta luonnollisesti tämänpäiväisen vyöryn selittää trendituotteen loppuun myyminen Lidlistä.

Tori.fi on Suomen suosituin kauppapaikka. Nyt huhtikuussa palvelua on käytetty 29 prosenttia enemmän kuin vastaavaan aikaan viime vuonna. Käyntien vuorokausikeskiarvo on 1,14 miljoonaa. Viime vuonna yksittäisiä vierailuja kertyi yhteensä 330 miljoonaa ja ilmoituksia jätettiin 11,5 miljoonaa kappaletta.

Lisätietoja:
Laura Kuusela
Tori.fi, markkinointipäällikkö
laura.kuusela@tori.fi