Tori.fi on Suomen vilkkain C2C-kauppapaikka ja kasvussa koko ajan.

Vaihtoautokauppa käy vilkkaana Torissa

AutoTeddy on aivan uudenlainen vaihtoautokonsepti, joka tuo autokaupan palvelut auton ostoa tai myyntiä suunnittelevan kuluttajan kotiin. Vain kuukausi toiminnan alkamisesta perustettu Tori-autokauppa on ollut AutoTeddyn nallekarhuille nappivalinta.

AutoTeddy haluaa pitää palvelunsa siellä, missä ihmisetkin aikaansa viettävät – verkossa. Uuden tai käytetyn auton ostoa tai vanhan myyntiä suunnittelevan ei enää tarvitse tuhlata kallisarvoista aikaa väärien valintojen seulomiseen. AutoTeddyn nallekarhut hoitavan myynnin ja markkinoinnin koeajoja myöten tai etsivät asiakkaan tarpeita parhaiten vastaavan auton annetun budjetin sisällä.

”Autokauppa digitalisoituu entisestään”

Kotimaisia auto-ohjelmia vuodesta 2004 tuottanut Antti Liinpää on yksi konseptin kolmesta perustajasta. Pitkän uran tuomaa kokemusta hyödynnetään myös automyynnissä. Taidolla tehdyt esittelyvideot saavat ostajan autohaaveet konkretisoitumaan, kun omalta kotisohvalta käsin voi sukeltaa sisään autoon ja tuntea nenässään nahkapenkkien tuoksun.

“Autokauppa on mennyt jo verkkoon, emmekä näe sen tulevan takaisin kivijalkaliikkeisiin. Päinvastoin – autokauppa digitalisoituu entisestään, ja me haluamme tarjota apua ja autopalveluja siellä, missä niitä kaivataan”, Liinpää kertoo.

Hän kuvailee AutoTeddyn ensisijaisia asiakkaita kuluttajina, joilla ei ole aiempaa kokemusta auton ostosta tai myynnistä tai jolle autonvaihtoviikot on vain välttämätön paha.

“Toki on ihmisiä, jotka rakastavat asioida autoliikkeissä – käydä koeajoilla, vertailla eri merkkejä, kerätä tarjouksia ja tinkiä. Se on hienoa, ja kivijalkakauppa on juuri oikea paikka siihen. Me etsimme parhaan mahdollisen auton, teemme vertailun ja hoidamme tinkimisen niiden kuluttajien puolesta, jotka eivät siihen itse halua ryhtyä.”

Kasvu vauhdilla käyntiin

Yhtiö perustettiin vuoden 2017 kesäkuussa, ja automyynti alkoi heinäkuussa. Lokakuussa konsepti on laajentunut jo 13 paikkakunnalle, ja kunnianhimoisena tavoitteena on kattaa kaikki Suomen suurimmat kaupungit vuoden loppuun mennessä.

Tori-autokauppa pystytettiin omien verkkosivujen tueksi elokuussa, vain kuukausi myynnin aloittamisen jälkeen. Kahden kuukauden koeajo on vakuuttanut nalleperheen.

“Tori-autokaupan ensisijainen tavoite oli tehdä myyntiä, ja siinä ollaan onnistuttu. Olemme saaneet Torin ansiosta hyviä yhteydenottoja, jotka ovat johtaneet kauppoihin”, Liinpää toteaa tyytyväisenä.

Ilmoitusten nosto tehostaa AutoTeddyn kokemusten mukaan huimasti näkyvyyttä. Erityisesti Oulussa ja pääkaupunkiseudulla on saatu tällä taktiikalla aikaan erinomaisia tuloksia.

“Nosto toimii erityisen hyvin hieman erikoisempien autojen kanssa. Tälläkin hetkellä 60-luvun Mercedes, Italiasta asti tuotu klassikkoautojen kuningas, on vetänyt jo parissa päivässä puoleensa tuhansia silmäpareja.”

Suuri tavoitettavuus, pieni hinta

Liinpää uskoo puhuvansa jokaisen nallekarhun puolesta todetessaan, että Tori-autokauppa on mainio markkinointikeino aloittelevalle yritykselle.

“Ja miksei pidempäänkin toimineelle. Meille Tori oli luontainen vaihtoehto, sillä asiakkaamme ovat jo siellä. Tori on iso kauppapaikka, joka kasvaa ja kehittyy hurjaa vauhtia. Mainostaja saa tarjottimella isot kävijämäärät ja tavoitettavuuden sekä hyvin toimivan konseptin yrittäjäystävälliseen hintaan.”

Liinpää ei näe syytä jättää Tori-autokauppaa pois kyydistä. Omien verkkosivujen lisäksi markkinointia tukevat muut tunnetut verkkoautokaupat, joissa asiakaskunta poikkeaa profiililtaan Torin käyttäjistä. Kun apuna on luotettava kauppapaikka, voi perustajakolmikko keskittyä konseptin laajentamiseen.

“Erityisen suurta potentiaalia näemme naisasiakkaissa, joita ajatellen kaipaisimmekin nallekarhuremmiimme autoasiat tuntevaa ja yrittäjähenkistä naisnallea”, Liinpää vinkkaa.

 

Lisätietoja

Matias Kunttu
+358 40 501 5268
matias@tori.fi